E-SARJA (96-02) W210
Puskurit
Mercedes Benz W210 E-sarja (96-02) varaosat
E-sarjan W210 Mercedes Benz tunnetaan Suomessa hyvin lempinimeltään ”Väyrynen” tai ”Väyrys-Mersu”, joka juontaa juurensa mallin pyöreisiin etuvaloihin. W210 oli Suomessa erittäin suosittu, toisen sukupolven E-sarjan malli, joka korvasi edeltävän W124 -mallin. W210-malli oli erityisesti keulan muotoilultaan selvästi uudenaikaisempi ja selvästi erottuvampi, vaikka sen selvästi edelleen tunnistikin muotokieleltään Mersuksi. Ensimmäistä kertaa Mercedes-Benzin historiassa, W210-mallissa käytettiin hammastanko-ohjausta, kun aiemmin oltiin käytetty perinteistä ohjaussimpukkaa. Perusmalli Classic oli varustelultaan vaatimattomin, mutta se sisälsi silti esimerkiksi nykyaikaiset turvavarusteet kuten turvavyön kiristimet ja kaksi turvatyynyä. Elegance-malli lisäsi Classikiin mm. kevytmetalivanteet, säilytystaskut ja pähkinäpuisia koristeita. Avantgarde-varustetaso oli urheilullinen alusta ja koristeet poislukien samoin varusteltu kuin Elegance. W210-sarjasta oli saatavana myös AMG-malleja (E 50 AMG ja E 55 AMG), joissa oli bensiinikäyttöinen V8-moottori. Merteilin varaosien kattavasta valikoimasta löytyy nopealla toimituksella myös Väyrysen osia – tutustu valikoimaan ja tilaa helposti verkosta!
Mercedes Benz W210 (1996-2002) korin osat
Harmittavasti yksi tunnetuimmista W210 -mallin ongelmista on ruostuminen. Koska automalli on yli 20 vuotta vanha, ruosteettomat yksilöt ovat hyvin harvassa. Onneksi peltiosia saa W210-malliin varsin hyvin – esimerkiksi kynnyskotelot ja etulokasuojat. Varsin suosittuja ovat myös etupuskurit, jotka ovatkin verrattain edullisia vaihtaa. Tavallisten Classic / Elegance -puskureiden lisäksi W210 AMG etupuskuri on suosittu erityisesti tuning-harrastajien keskuudessa.
Mercedes Benz W210 (1996–2002) moottorin osat
Mercedes Benzin moottorit ovat kuuluisia kestävyydestään, eikä väyrys-mersun moottorimallit tee poikkeusta. Moottoreiden yleisimmät kuluvat osat ovat öljyjen ja suodatinten lisäksi tavanomaisia hihnoja. Kilometrien karttuessa, moottorin kumi- ja muoviosat voivat kuitenkin haurastua jatkuvan lämpötilavaihtelun ja iän myötä. Esimerkiksi dieselmoottoreissa polttoaineen paluuletkut suuttimilta, tai erilaiset alipaineletkut voivat aiheuttaa häiriöitä moottorin toiminnassa, ja voivat tarvita vaihtoa. Vastaavasti pakokaasujen kierrätysjärjestelmän osat tai sähköjärjestelmän anturit voivat rikkoontua iän myötä.