E-SARJA (16- ) W213
Jarrut
JARRULEVY ETU REIJITETTY 63AMG HIGH-CARBON 360X36MM (ZIMMERMANN SPORT)
JARRUPALASARJA TAKA 16- (ALKUPERÄISET)
Mercedes Benz W213 E-sarja (2016-) varaosat
Mercedes-Benzin E-sarja mallimerkinnältään W213 on vuodesta 2016 alkaen valmistettu, nimensä mukaisesti E-segmentin automalli. MB:n mallistossa E-sarja on ollut aina perinteisimmin muotoiltu keskikokoista hieman suurempi auto, joka on ollut erittäin suosittu ja tunnettu esimerkiksi takseina ympäri maailmaa. Edellisestä mallista nykysuuntauksen mukaisesti muutaman sentin kasvanut W213 tarjoaa erittäin hyvät tilat viidelle henkilölle, sekä kehittyneet turvallisuusomaisuudet. W213-malliin tehtiin kasvonkohotus vuonna 2020, jossa uudistettiin keulan ja perän muotoilua, sekä tehtiin pieniä muutoksia sisätiloihin. W213 edustaa mallisarjansa viidettä sukupolvea, ja edustaa ylpeästi Mercedes-Benzin ylemmän keskiluokan autoja. W213 oli myös ensimmäinen MB:n E-sarjan malli, joka oli saatavana sekä diesel-, että bensiini-lataushybridinä – ne tunnistaa EQ Power -merkinnästä.
Mercedes Benz W213 (2016–) kulutusosat
Yleisimmät E-mersun kulutusosat ovat tavanomaisia, vuosihuollossa tarkastettavia ja vaihdettavia tuotteita ja osia. Öljynvaihto tulee suorittaa huolto-ohjelman mukaisesti säännöllisesti, ja samalla vaihdetaan aina öljynsuodattimen patruuna / suodatinosa. Vastaavasti jarrujärjestelmä kaipaa säännöllistä huoltoa. Koska jarruneste imee itseensä kosteutta, se tulee huolto-ohjelman mukaisesti vaihtaa säännöllisesti, yleensä kahden-kolmen vuoden välein. Jarrunesteen vaihdon yhteydessä myös muu jarrujärjestelmä tarkastetaan, ja uusitaan tarvittaessa jarrulevyt ja jarrupalat. Alkuperäislaatuiset varaosat auttavat pitämään E-sarjan Mersun käytössä ilman pitkiä katkoksia.
Mercedes Benz W213 (2016–) muut varaosat
Eräs keskustelupalstoilla keskustelua herättänyt OM654-moottorin varaosa on NOx-anturi, jonka saa kauttamme alkuperäislaatuisena. Anturin vaihtotyö ei itsessään ole kovinkaan suuri, mutta harmittavasti itse anturi on varsin arvokas. Anturin korkeaa hintaa selittää osaltaan se, että anturi ja sen ohjainlaite tulevat aina paketissa, koska ne on kalibroitu toisiinsa äärimmäisen tarkasti tehtaalla. On myös mahdollista, että auton moottoriohjauksen ohjelmisto joudutaan päivittämään uudempaan NOx-anturin vaihtamisen yhteydessä. NOx-anturi mittaa pakokaasuista typen oksideja, ja sitä käytetään erityisesti dieselmoottoreissa alentamaan polttoaineen kulutusta ja päästöjä.